Naziv projekta: Budi svestan problema – budi deo rešenja!
Akronim: 2B
Identifikacioni broj projekta: HUSRB/23S/11/048
Ukupan budžet projekta: 185.688,98 EUR
Iznos sredstava Evropske unije (IPA): 157.835,62 EUR
Početak projekta: 01.06.2024. godine
Kraj projekta: 30.11.2025. godine
Vodeći partner: Otvoreni univerzitet Subotica Doo
Partner 1: CSEMETE Udruženje za zaštitu prirode i životne sredine
Partner 2: Vackor Udruženje za zaštitu životne sredine i prirode
Opis projekta:
Opšti cilj projekta je podizanje svesti šire javnosti o uzrocima i posledicama klimatskih promena, povećanje kapacitete ciljnih grupa kroz edukacije i promovisanje tranzicije ka klimatski neutralnoj ekonomiji i društvu otpornom na klimatske promene u cilju poboljšanja blagostanja ljudi, privrede i životne sredine. Organizacija namenskih edukativnih aktivnosti za poljoprivredne proizvođače, nastavnike, studente i širu javnost, razmena dobrih praksi kroz studijske posete, kreiranje posebnih informativno-edukativnih TV programa i video spotova za poljoprivrednike i mlade, organizovanje javnih kampanja širokog opsega koje ciljaju i dosežu do svih generacija doprinosi širenju znanja i efikasnom povećanju dostupnosti informacija javnosti, poljoprivrednicima i drugim zainteresovanim stranama o ovoj specifičnoj temi. Planirane aktivnosti će povećati pripremljenost pojedinca za posledice klimatskih promena i pružiti znanja o tome kako mogu doprineti smanjenju njihovog štetnog uticaja. Edukativni programi će biti dostupni kao stalna obrazovna ponuda partnerskih organizacija, a kreirane dvojezične edukativne brošure će biti dostupne u elektronskoj formi, kako bi doprle do što većeg broja pripadnika ciljne grupe tokom i nakon završetka projekta.
Planirano trajanje realizacije projekta je 18 meseci, a aktivnosti projekta će se realizovati u Subotici, Segedinu i Opustaseru. Planirane aktivnosti su podeljene u 5 kategorija:
1. Obrazovne aktivnosti za različite ciljne grupe;
2. Zajednička informativna kampanja putem medija i interneta;
3. Organizovanje zajedničke informativne kampanje za stanovnike pograničnog regiona;
4. Aktivnosti koje obezbeđuju vidljivost i promociju projekta;
5. Menadžment projekta.
Ciljne grupe projekta su:
- Poljoprivredni proizvođači za koje ćemo kreirati programe obuka po meri, specijalizovane TV programe i organizovati studijske posete u cilju jačanja kapaciteta kroz informisanje i edukaciju kako bi svoju proizvodnju prilagodili klimatskim promenama,
- Stanovnici pograničnog regiona za koje ćemo kreirati široke javne kampanje i radionice u cilju podizanja njihove svesti i razumevanja uticaja klimatskih promena, kao i posledica iste na zdravlje ljudi i životnu sredinu,
- Nastavnici i edukatori u pograničnom regionu koji će pohađati naš edukativni program i naučiti kako da stečena znanja primene u svakodnevnom radu sa učenicima,
- Učenici koji će pohađati naš edukativni program, pogledati informativno-edukativne video spotove i povećati svoju pripremljenost za posledice klimatskih promena i dobiti saznanja o tome kako mogu doprineti smanjenju njenog štetnog uticaja,
- Nevladine organizacije pograničnog regiona koje će učestvovati u panel diskusiji, razmeniti svoje dobre prakse i postati deo neformalne mreže NVO.