Od četvrtka 03. marta u bioskopu Eurocinema nastavlja se ciklus filmova slavnog nemačkog reditelja Vima Vendersa. U drugom delu ciklusa prikazaće se njegovi najznačajniji filmovi kao što su Pariz, Teksas (1984), Nebo nad Berlinom (1986), Lisabonska priča (1994) i drugi.
Organizatori ciklusa Vima Vendersa su Otvoreni univerzitet u saradnji sa Gete institutom iz Beograda. Filmovi se prikazuju svakog dana od 17 časova, a ulaz je slobodan.
PROGRAM:
03.03. 17h
Hotelska soba 666
Francuska/SAD, 1982, 45', u boji, dokumentarni film
Film „Hotelska soba 666“ nastao je za vreme Filmskog festivala u Kanu. Vim Venders je pozvao Žan Lik Godara, Vernera Hercoga, Rajnera Vernera Fasbindera, Stivena Spilberga, Mikelanđela Antonionija i ostale u svoju hotelsku sobu i zamolio ih da odgovore na pitanje na koji način televizija i video menjaju gledalačke navike i da li bioskop uopšte ima budućnost.
03.03. 18h
Pariz, Teksas
SR Nemačka/Francuska, 1984, 147', u boji
Uloge: Hari Din Stenton, Nastasja Kinski, Din Stokvel, Hanter Karson, i dr.
Ovaj neobični roud muvi, snimljen prema scenariju poznatog dramaturga Sema Šeparda, pripoveda o Travisu, Amerikancu potpuno slomljenog neuspehom svoga braka i kome se posle toga gubi svaki trag. Posle četiri godine on se iznenada ponovo pojavljuje u južnom delu Teksasa, u početku smeten i bez reči, a kasnije sa polaganim povratkom pamćenja i moći govora. Njegov u međuvremenu sedmogodišnji sin Hanter živi sa Travisovim bratom i njegovom ženom u Los Anđelesu. Otac i sin zajednički kreću u Hjuston, država Teksas, u potragu za Hanterovom majkom.
"Pariz, Teksas" je u svakom pogledu senzibilan film. Pored upečatljivog glumačkog umeća glavnih protagonista, tu je i naročito genijalno komponovana filmska muzika Raja Kudera koja je predeo izbledeo od sunca obojila melanholičnim tonovima.
Ovo je verovatno najpoznatiji i najuspešniji film Vima Vendersa koga je kritika hvalila i koji je osvojio niz međunarodnih nagrada, uključujući i Zlatnu palmu u Kanu 1984. za najbolji film.
04.03. 17h
Nebo nad Berlinom
SR Nemačka/Francuska 1986/87, 127', c/b
Uloge: Bruno Ganc, Solveij Domarten, Oto Zander, i dr.
Jedan od anđela koji pruža utehu stanovnicima Berlina, oseća potrebu da kao čovek oseti život i ulazi u sferu zemaljskog, doživljava ljubav, čežnju, smrtnost. Verovatno najveći filmski uspeh Vima Vendersa predstavlja poruku ljubavi upućenu smislenosti, razmišljanje o ograničenosti ovozemaljskog bivstvovanja i posveta „mitu Berlin“. Crno-bele umetničke sekvence snimljene 1986. prikazuju Berlin koga karakterišu ožiljci od rata i rane od podele. Asocijativna struktura filma otvara prostor onoj svesti kao da se nalazite u vanvremenskom prostoru i ujedno u centru istorije, svesti koju pokreće estetika raspada, simboli hladnog rata i dalja prošlost i romantični impulsi bekstva subkulture.
05.03. 17h
Lisabonska priča
SR Nemačka, 1994, 105', u boji
Uloge: Ridiger Fogler, Patrik Bahau, Vasko Sekveira, i dr.
Režiser Monro ne uspeva pri pokušaju da snimi nemi crno-beli film o Lisabonu i poziva svog prijatelja Filipa Vintera da mu pomogne. Ovaj, međutim, stiže prekasno i zatiče samo započet film. Monro je nestao, a Vinter, fasciniran gradom i portugalskom pevačicom odlučuje da čeka svog prijatelja i da na sopstvenu ruku potraži odgovarajuće šumove za film.
06.03. 17h
Braća Skladanovski
SR Nemačka, 1995, 79', c/b / u boji
Uloge: Nadin Bitner, Kristof Merg, Oto Kunle, Udo Kir, i dr.
Vim Venders je ovaj film snimio zajedno sa apsolventima Filmske akademije u Minhenu. On prikazuje početke bioskopa u Berlinu, gde su braća Skladanovski istovremeno kad i braća Limijer u Francuskoj i Edison u Americi konstruisali projektor, tzv. „bioskop“.
Oni su zajedno izmislili „pokretne slike“ na njihov jednostavan, poetičan, privlačan i prilično ne-nemački način.
Film počinje pre 100 godina i završava se u sadašnjosti, 1996. sa ćerkom Maksa Skladanovskog Lusi, koja se još dobro seća svoga oca i ranih početaka bioskopa. Film je uglavnom snimljen starom kamerom na navijanje iz 20-ih godina. Nemi film, snimljen u najboljem slapstik maniru.
08.03. 17h
Kad prošlost zakuca
SR Nemačka/Francuska, 2005, 118', u boji
Uloge: Sem Šepard, Džesika Lang, Tim Rot, i dr.
Holivudska zvezda Hauard Spens (Sem Šepard) imao je i boljih trenutaka u svom života. Danas živi jedino od nekadašnje slave. Nakon još jedne noći provedene u pijanstvu, jednog jutra nestaje sa snimanja vesterna koji upravo snima i odlazi na konju, kao jedan od junaka kojeg je igrao čitavog svog života. Kada ubrzo nakon toga saznaje da ima dete o kome ništa nije znao, što mu izgleda kao tračak nade. Možda njegov život ipak nije bio potpuno besmislen, možda negde ipak postoji neko mesto gde pripada. Tako se on daje u potragu za svojim sinom ili ćerkom i otkriva život koji do sada propuštao i ljubav za koju je verovao da ju je izgubio.
Bioskop EuroCinema zadržava pravo promene programa.